Skäggolja från Sverige vinnare i Swedish Beauty Awards

Förra veckan korades vinnarna i den prestigefulla tävlingen Swedish Beauty Awards och vinnare i kategorin ”Bästa grooming-produkt” blev Nõberu of Sweden med sin skäggolja ”Beard oil heavy tobacco vanilla”.

Oskar Malmén, VD på Nõberu, säger:

– Vi tillverkar våra produkter i Sverige och har kontroll över hela processen, från produktutveckling till tillverkning och distribution. Vår stora branschkunskap i teamet och det faktum att vi redan från början involverat såväl slutkonsumenter som återförsäljare i produktutvecklingen gör att vi är trygga med kvaliteten på produkterna vi säljer.

Att kontrollera och behålla hela processen i Sverige har sina baksidor, tillverkningen blir t.ex. lite dyrare. Nõberu of Sweden är övertygade om att fördelarna för miljön, kvalitén och varumärkets helhet väger över och nu håller alltså skönhetsbranschen med. Efter att ha varit nominerade tre år i rad, tidigare år med torrschampo och after shave balm, firar företaget att utmärkelsen till slut kan ramas in i guldram på kontoret.

– Att bli tilldelad det här priset är ett kvitto på att vårt hårda arbete gett resultat, det känns helt fantastiskt och roligt för såväl vårt team som för våra kunder som varit så engagerade genom åren! Säger Oskar Malmén.

Nõberu of Sweden har funnits sedan 2016 och varumärket har väckt uppmärksamhet flera gånger, inte minst då de genom ett samarbete med landslagsspelaren Jimmy Durmaz stack ut hakan och tog initiativ till kampanjen ”Stoppa Skitsnacket” tillsammans med organisationen Locker Room Talk.

Kontakt: Oskar Malmén, +46 730 97 40 08

Nõberu of Sweden föddes ur en idé om ett heltäckande varumärke för män som skiljer sig från mängden. Produkter som varken luktar granbarr eller som säljs med avklädda kvinnor i reklamen. Vi är dedikerade till mer än att sälja bra produkter – vi vill förändra marknaden och samhällets sätt att se på manlig skönhetsvård. Vi strävar efter att skapa en värld där mannen inte behöver vara tuff, hård och macho – om han inte vill.