Nõberu of Sweden föddes ur en idé om ett heltäckande varumärke för män som skiljer sig från mängden. Produkter som varken luktar granbarr eller som säljs med avklädda kvinnor i reklamen. På Nõberu of Sweden är man dedikerade till mer än att sälja bra produkter – vi vill förändra marknaden och samhällets sätt att se på manlig skönhetsvård.
Vi insåg tidigt att vi behöver vara flexibla och rikta om vårt fokus. Därför valde vi att utöka vår säljavdelning för att stärka vår position på den svenska marknaden. Den består nu av tre säljare och målet är att anställa ytterligare två personer under 2021. När vi summerar året konstaterar vi att försäljningen till salonger ökade med ca 85%.
En annan faktor bakom tillväxten är att vi insett de stora fördelarna med att öka kunskapen om våra produkter hos våra återförsäljare. När de stora aktörerna går i motsatt riktning så bygger vi vidare och kompetensutvecklar våra kunder. Vi har en stark position på marknaden eftersom vi är ett komplett varumärke. Vi har fortsatt att bredda oss och är glada över att vårt varumärke finns hos både salonger och barberare.
Under 2019 relanserade vi stora delar av vårt produktprogram som vi nu bygger vidare på. En del i det är att vi, under 2021, även relanserar vårt Shave-sortiment. Våra produkter och nya förpackningar har tagits emot väldigt positivt av marknaden. Under det kommande året kommer vi även satsa mer på marknadsföring och förbättra vårt säljmaterial för att ytterligare stärka varumärket.